شقاق نام عربی و فیشر نام انگلیسی آن و ترک یا چاک خوردگی نام فارسی آن میباشد که در واقع همان زخم شدن لبه داخلی مقعد می باشد . فیشر ترك و یا زخمی است كه در ناحیه ابتدای مقعد رخ می دهد كه بسیار دردناك بوده و گاهاً با خونریزی مختصر موقع اجابت مزاج همراه است. علل ایجاد این زخم متفاوت است ولیكن در اكثر بیماران با تغییر اجابت مزاج از قبیل یبوست و یا اسهال شدید همراه است. از نظر فیزیولوژیك مشكلات كاهش خون رسانی در قسمت پشتی مقعد را بیان كرده اند و بعضی از محققان افزایش فشار داخل كانال آنال (مقعدی) را از علل فیزیولوژیك آن می دانند. شایع ترین محل این زخم در قسمت خلفی است و از نظر بروز فیشر در بین ن و مردان هر دو به یك اندازه شیوع دارد به خصوص در افراد بالغ جوان شایع تر مشاهده می شود ولیكن این بیماری از نوزادان تا افراد مسن را گرفتار می كند.

علائم فیشراولیه فیشردرد و یا سوزش و گاهی مختصری خونریزی در حین و گاهی بعد از اجابت مزاج می باشد که این درد و یا سوزش ممکنست تا بعد از اجابت مزاج نیز مدتی طول بکشد.


کلینیک لیزر اجابت ,فیشر ,مزاج ,مقعد ,اجابت مزاج منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

del3 پایگاه فرهنگی، علمی، سیاسی و اجتماعی تجارت گرام | خرید و فروش محصولات صنعتی تورکو موزیک | دانلود آهنگ جدید با لینک مستقیم آموزش پرورش شتر مرغ آموزش نگهداری از گربه